vrijdag, juli 09, 2010

Pieuw!

Na een paar dagen in koud Melbourne (iets met wind uit Antartica, heb ik mij laten vertellen), zitten we nu alweer 2 dagen in Sydney, waar het een stuk minder koud is! We hoeven niet meer met 3 truien aan naar buiten, maar kunnen weer normaal gekleed gaan! Het is jammer dat het de afgelopen twee dagen veel heeft geregend, maar zelfs al dat water kan de schoonheid van Sydney niet wegspoelen... :-) Wooooow, wat een mooie stad zeg!

We vlogen woensdag heel vroeg vanaf Melbourne. We hebben via een krakerige Spaanse radiozender in de taxi een stuk van het voetbal gehoord, en we maakten er uit op dat 'we' voorstonden... Later bleek dus dat 'we' gewonnen hadden. De eerste middag in Sydney moesten we natuurlijk gelijk naar het Opera House! Als je uit de trein stapt, kun je alleen maar met open mond voor je uitstaren, wat een haven, wat een brug, wat een stad, wat mooi! En na twee dagen is het nog steeds zo gaaf om tussen al die ontzettend hoge gebouwen door te lopen, langs dat geweldige Opera House te komen en 's avonds te genieten van alle lichtjes... heel erg mooi!

Tussen de regen door hebben we veel van de stad gezien, zijn we naar Cockatoo Island gevaren (Biennale kijken) en zijn we gisteravond naar een voorstelling geweest IN het Royal Opera House! A Little Night Music (wat overigens niks met Mozart te maken had, bleek later), maar wel heel gaaf! Ik mocht -na even met mijn CJP te hebben gewapperd- op een studentenkaartje naar binnen, voor 'slechts' 50 dollar. Tja... alles heeft zo z'n prijs. Maar gaaf was het zeker!

Morgen halen we onze Wicked-camper op en gaan we touren langs de East Coast. Het plan is om in 2 dagen naar Brisbane te crossen (met een stop in Byron Bay), zodat we een beetje redelijk weer hebben. We hebben net al een tweedehands gitaar gescoord, dus volgens mij komt het helemaal goed! Nu dus nog even contact met de bewoonde wereld (haha) in een heel vaag Chinees internethok. Het zal mij niks verbazen als ik morgen ineens heel veel Chinese spam in m'n mail heb... Maar, goedkoop zijn ze wel, want voor 2 dollar mochten we 2 uur internetten!

Ik zal nog even wat foto's van m'n camera rammelen, zodat iedereen kan zien hoe mooi Sydney is :-)!
Harbour Bridge

Central Business District van Sydney

Jawel, daar istie: het Royal Opera House!

Zelfs de toiletten in het Opera House zijn sjiek :-)

Royal Opera House vanaf het water

Volgende keer zal ik ook onszelf weer eens op de foto laten zien... dan lijkt het net alsof ik er zelf ook bij ben geweest!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Cool! Sydney ziet er inderdaad gaaf uit zeg :) Wist je trouwens dat dat de favoriete stad is van Floortje Dessing? Als ze ergens anders zou gaan wonen dan in A'dam, dan daar, zei ze ooit. Dat zegt toch wat :)

Grita zei

Hoe vet!! Ik wil daar ook heen en dan Heartbreak High naspelen :)

joanne zei

In 2 dagen? 2 weken toch?
Heb nu de kans gehad om het eens rustig te bekijken op je blog. je ziet ook al van die gave dingen waarbij je constant je mond hebt openstaan. Wij hier ook al. Fijn om te weten dat we niet heel erg naar de kou toereizen:-)