zaterdag, juli 31, 2010

Cambodja-update

En nu met wat foto's erbij!
Ingegroeide tempel (weer eens wat anders dan een teennagel)
Boeddha in de tempel in Angkor Thom (ommuurde stad in Angkor)
Op weg naar de volgende tempel
Drie gezichten
Ilse in de tempel

Een kleine update:
- in Cambodja is het warm, ik zou 3 keer per dag douchen hier geen overbodige luxe vinden :-)
- De zonjsopgang bij Angkor Wat bekijken is heel erg mooi. Zelfs als je er om 4 uur voor uit je bed moet komen
- Om 4 uur 's nachts is het ook al warm
- Sterre heeft in 2 dagen tijd al 6 keer noodlesoep gegeten (en Ilse al even zo vaak cola gehad)
- We hebben een hele schattige privé tuk tuk chauffeur, die ons overal heen tukt
- Het wordt afgeraden Cambodjaanse 'beef salad' te bestellen, want de beef krijg je gewoon rauw. Een Cambodjaanse lekkernij, schijnt...
- Tropische regenbuitjes onderschatten na 1 dag is dom (en denken dat het door regen afkoelt ook)
- Toch is het best lekker even zeiknat te regenen, is weer eens wat anders dan zweet
- Bovendien duren de buien niet heel lang
- Ik snap nu waarom tuk tuk's zo heten, want als chauffeurs er niet in rijden, liggen ze er in te .... juist.
- Het is warm
- Sterre kan het allerbeste afdingen van ons allemaal, dus daar maken Sara en ik heel hard gebruik van.
- We hebben nog geen malaria, diarree of andere ongemakken (laat ik het even afkloppen)
- We genieten volop van Azië en Cambodja in het bijzonder!
- Ik ga nu douchen en een Snickers eten, die dingen moeten ook gebeuren.

Liefs uit Cambodja!

4 opmerkingen:

Christie zei

Hoi Ilse,
Ow wat ben ik slecht met blogs, facebook en contact houden via internet in het algemeen, gelukkig zijn vele van mijn buitenlandse vrienden dat ook, anders zouden ze me al lang gedumpt hebben. Ik heb je blog al wel eerder gecheckt, maar toen stond er nog niks op. De dag erna las ik tussendoor snel op facebook dat je je blog nu wel had geupdate, maar dit is dus de eerste keer dat ik aan kijken toe kom. Gelukkig zijn al jullie avonturen even spannend als ik de afgelopen weken wel had gedacht. En zoals ik de afgelopen maanden Sara al heb verzekerd: jaloers! Dank jullie wel voor mijn verjaardagssms! Ik was in Engeland en daarvoor in St Petersburg en dat was allemaal erg prettig:) Poes heeft het goed overleefd, als ik marloes goed begrijp heeft ze haar doodgeknuffeld en liggen er nu poezenharen in Istanbul. In Cambodja zullen jullie ze ook wel hebben:) Beleef nog een hoop mooie avonturen daar en dan mag ik jullie hier ook weer gezellig terug verwachten:) (ik heb overigens jullie beider fietsen met regelmaat in beweging gehouden, want de mijne staat nog steeds in elkaar getrapt te wezen, hoe langer ik hem niet repareer, hoe langer het niet opnieuw kan gebeuren:).
groetjes
Christie

Unknown zei

Ha Ilse,

Ik heb even al je berichten gelezen, vanmorgen. Ik had gehoord dat je er eerst problemen mee had. Nu dus met foto's helaas. Hopelijk komt dat nog goed. Leuk om te lezen wat je/jullie allemaal hebben gedaan. Mooie foto's ook!

Anoniem zei

Ha Ilse,

Ik lees dat je lekker aan het genieten bent van zon, eten, en tuktuk's. Jammer dat de foto's niet lukken. Je kaart met skippies is hier vanochtend aangekomen, op kantoor, jeweetwel zo'n plek waar iedereen achter een bureau zit en een pc....
Kortom, denk nog maar eens goed na of je niet een rijke cambodjaan aan de haak zou kunnen slaan, zodat het tropische bestaan kan voortduren, want anders wacht ook jou weer het uitzicht op de ggzadonissen....

Groet, Abbenbroek

Anoniem zei

Hoi,

Ja, mooie foto's....