maandag, juli 05, 2010

First day in Melbourne

Hallo stille meelezers (want ik zie jullie heus wel in mijn statcounter hoor),

Alweer een nieuwe dag in Melbourne! Ik zit nu in de Library van de Monash University op Sara d'r account. Sara en Sterre moesten allemaal papers ophalen en Sara moest nog even ingeent worden voor onze Cambodja-trip.

Nu ik hier nog iedere dag kan internetten, kan ik fijn mijn blog een beetje updaten. Doe ik niet elke dag hoor... ik blijf niet bezig natuurlijk. Gister hebben Sara en Sterre het 'sleep-Ilse-door-haar-jetleg-programma' afgedraaid. We hebben de halve stad door gelopen om maar bezig te blijven. Gelukkig was het lekker koud, kakte ik niet in. Behalve als we gingen zitten... Ik had een shirt, blouse, trui, jas en sjaal aan en nog was het koud, brrrrr....! Al best wat van Melbourne gezien, leuke stad! Ik vond het wel een beetje op Londen lijken, qua sfeer. Op een gegeven moment had ik zin in soep (lekker warm) en toen had ik een soort Borough-market (Londen) soep-stalletje in m'n hoofd. En waar bracht Sara me toen heen: precies zo iets! Fijn decadent he, dat ik al die wereldsteden met elkaar vergelijk :-)

Daarna heel veel cola en typisch Australische chocoladekoekjes gegeten en naar de Shrine of Remembrance en Queen Victoria Market geweest. 's Avonds met vrienden van Sara en Sterre gegeten bij Lentil as Anything. Heel leuk en erg lekker, maar ik viel bijna in slaap op m'n bord. Jammer, want ik had graag wat meer willen kletsen met iedereen. Daarna weer naar huis waar ik ein-de-lijk mocht slapen. Om 9 uur naar bed... ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb. Ik denk toen ik 10 was ofzo. Lekker in een bed, onder twee extra dekens. Wat was dat fijn!

Maar, mijn aanpak heeft z'n vruchten afgeworpen: vanmorgen zat ik om half 9 fris en fruitig in de bus en trein op weg naar Monash en nu voel ik me amper nog moe. Mijn ergste jetleg lijkt over, gelukkig.

Vandaag gaan we na ons rondje Monash weer Melbourne in. Misschien meeten we Joanne en Floris zo in Melbourne. En als de zon blijft schijnen brengen we even een bezoekje aan Brighton Beach.

Woensdagochtend vliegen we naar Sydney, waar we vanaf zaterdag met onze roadtrip beginnen. De plannen van het huren van een auto zijn inmiddels gewijzigd in het huren van een camper, leuk! Het idee nu is om redelijk snel omhoog te crossen, zodat we snel weer een beetje acceptabel weer hebben. En verder zien we wel! Ik heb er zin in!

Sterre is nu ook een blog aan het typen en Sara gaat dat zo ook doen geloof ik. Neem dus vooral ook daar een kijkje :-)

Owja, ik heb ook een Australisch telefoonnummer. Mocht je me daar op willen bellen of smsen: +61468659762. Mijn Nederlandse nummer heb ik ook gewoon aan, dus ik ben heeeeeel erg bereikbaar!


Eten in Singapore

Sara en slaperige Ilse in Melbourne


Skyline van Melbourne

Nog meer Melbourne

Eten bij Lentil

6 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat! Geen sushi in Singapore?

Leuk dat je meteen al iets online hebt gezet. Heel veel groetjes aan Sara en Sterre en geniet ervan.

Anoniem zei

Jeej, alweer een blog :) Leuk om te lezen allemaal en gelukkig dat je jetleg inmiddels meevalt!

Veel plezier daar, jullie hebben zeker geen wireless in die camper om ons op de hoogte te houden? ;)

Renske zei

Erg fijn zo'n blog om de maandagochtend mee te starten ;-).

Jullie vermaken je wel! Veel plezier in Sidney en met de camper, leuk!

Marieke zei

fijn meteen zo ge-update te worden!
en ik ben natuurlijk heel erg jaloers: een roadtrip per camper, WOW! (was nog jaloerser als het in zo'n volkswagenbusje met wiel voorop was geweest)

maarre dit is wat ik je natuurlijjk echt wens: heel veel plezier daar en geniet ervan en zie heel veel mooie dingen

X

Grita zei

Nou zo heel slaperig zie je er niet uit hoor! 9u naar bed haha. Zo ken ik je niet ;) Maar fijn allemaal! Hoop dat de jetlag niet opeens weer opspeelt. En camper, leuk!! Net als Janne en Floris. Idd, snel naar t Noorden daar. xx!

Ilse zei

Op mijn tweede dag ging ik alweer heel Ilse om half 12 slapen. Wat nou 8 uur tijdsverschil... :)