maandag, april 03, 2006

Ik omhels je

Zaterdag met hem en hem naar 'Ik omhels je met 1000 armen' geweest. Fijn :-)! Ik zal eens even mijn ongezouten mening over de film geven, want ik heb alleen nog meer zeik-recensies gezien. Wat ik eigenlijk het zeikerigst aan de hele film vond was de Camera/ Studio (bioscoop te Utrecht, red.). Hadden we netjes gereserveerd, was die vervallen. Op zich hadden we de kaartjes ook niet een half uur van tevoren opgehaald, maar in Apeldoorn hebben ze zelfs een keer twee Harry Potter-kaartjes heel lang vastgehouden, terwijl er voor die film Veel Meer animo was. Dus.

Maar de film was mooi. Ik vond 'm goed op het boek lijken. En dat is al een prestatie op zich, aangezien in het boek ongeveer 3 verhaallijnen door elkaar heen lopen, plus een hele hoop verteltechnische literaire uitstapjes van de schrijver. En dat is in de film best goed nagemaakt. Alleen was die hoofdrol-speler zo rete-irritant. Bah! In het boek was ie heel grappig, maar in de film is het zo'n zielig jongetje, zo'n klein filosoofje, bah. Tuurlijk hebt ie ook wel alle recht om verdrietig te zijn, en dat klopt ook wel met het verhaal, maar ik vond 'm wel stom. Z'n moeder vond ik trouwens erg goed ge-type-cast (of hoe je dat ook moge schrijven, maar dat weten de Vera's en de Linkekes wel, want die moeten altijd zonodig alle spelfouten uit mijn blogs halen).

En natuuuuuurlijk moeten er altijd nog meer dingen in de film, omdat die dingetjes in het boek dan zo mooi zijn... 'ja maar dat kan niet want dan word de film zo vol' 'ja weet ik, maar ik moet er wel even over zeuren'. Dus: allemaal het boek lezen!

4 opmerkingen:

Joanne zei

En we hebben hoer gespeeld met purol:-)

Vera zei

Om te beginnen maar eens: 'Lineke' ipv 'Linkeke' :P En volgens mij is het in de nieuwste spelling 'getypecast', maar ik heb het niet opgezocht...

Ilse zei

Zie je, ik heb geen woord te veel gezegd :-)

Dat heet efficiency-typing, kosten-baten tegen elkaar afwegen. En het snelst was tóch met spelfout, helaasch :-)

Lineke zei

Ik hou er niet van iewat snibbig aangehaald te worden op weblogs ;) en ik vind het juist goed dat helden zoals ik zich inzetten voor de taalverloedering :D

Over mijn hobby: sommige fouten zijn niet leuk om te verbeteren, die zijn duidelijk per ongeluk gemaakt, maar vervent was ECHT leuk.. Nog dagen van nagenoten.. Dus wat betreft kosten (beetje geirriteerde Ilse) vs baten (zeer vrolijke Lineke) was dat echt efficiency