vrijdag, maart 31, 2006

Lenzen

Inmiddels woon ik circa een jaartje of 3 in Utrecht, dus ik vond het wel eens handig om mijn lenzenmeneer ook in Utrecht te laten zijn :-). Eén dag voor je vakantie met de trein naar Apeldoorn om een nieuwe lens op te halen (vlak voor sluitingstijd) omdat je een scheur in je lens hebt, is niet echt handig namelijk!

Dus. Ik heb vandaag Hansalleendeprijsisanders Anders eens opgebeld (want die werd door mijn ziektekostendingetje goed vergoed, stelletje vriendjespolitici). Netjes een afspraak voor volgende week vrijdag gemaakt. Vond het helemaal goed van mezelf. Tot de mevrouw aan de telefoon aan het eind van het gesprek nog even opmerkte 'dat ik dan volgende week voor de afspraak geen lenzen in mocht hebben'. Grapje. Nee, ze verhuurden geen blindegeleidehonden. Dus doe ik maar fijn mijn lelijke bril waar elke 3 dagen een glas, poot of neusbrug van af- of uitvalt. Als het me dan lukt om er te komen, koop ik meteen een nieuwe bril.

12 opmerkingen:

Joanne zei

Theeeeoooooooooo. Ik had je niet herkend van dichtbij (ook van verweg dan:-))

Vera zei

hahaha, dat had ik vanmiddag ook! daarom krijg ik ook een nieuwe bril :)

en mijn verzekering vergoedt helemaal niks, de vuile gleuven!

Anoniem zei

:-D

Anoniem zei

Zo, grapjas; zeg je dan wel even tegen van de Berg dat je daar niet meer komen gaat? Dat scheelt ons een hoop correspondentie en een automatische afschrijving van de kosten van je servicepas!!! Verder ben je inderdaad erg flink en groot en zelfstandig hoor; dat deel van onze opvoeding is wel geslaagd ;)! Kusje van je moeder...

Ilse zei

JA dat zeg ik. MOEDERS! Maar ik dacht: ik zie het even aan, anders ben ik daar helemaal uitgeschreven en dan bevalt Hans niet eens! Dus! Dat was ik echt wel van plan!

Joanne zei

Et moeders: Hahahahaha. Voor de rest lijkt mijn moeder op jou! Dat scheelt:-)

Anoniem zei

Ik ken dat lenzen gedoe.. heb je harde of zachte lenzen? Ik moet ze na een half jaar weer opnieuw bestellen, ook niet in Utrecht (waar ik dus ook woon). En eigenlijk moet je ze dan ook weer opnieuw laten meten :( PS: Mooi blog!

Anoniem zei

Heej Ils,
zo een dergelijke actie heb ik ook vorig jaar ondernomen. Ik dacht: ik ga fijn naar specsavers, want dat zit vlak bij mij om de hoek en de lenzen zijn veel goedkoper dan bij de brillemeneer in Eerbeek....
maar inmiddels ben ik weer terug bij de fijne brillemeneer in Eerbeek, want die lenzen zitten veel beter en mijn oogjes voelen niet meer zo droog aan!
Ik hoop dat jou opticien-switch beter bevalt!
liefs Mariek

Ilse zei

Ja, stiekem ben ik daar ook een beetje bang voor, maar dat negeer ik gewoon. Want lenzen in Utrecht vind ik wel veeeeeeeeel handiger!

Anoniem zei

Als dat maar goed gaat!!! ;-)

't Verhaaltje van Bas had ik je ook al verteld he? Dattie ook een dichtbijere en goedkopere opticien ging proberen, maar dat z'n lenzen daarna 10x zo snel sleten en hij veel last had van z'n ogen....

x

Joanne zei

Hahahaha leuk die verhalen:-) Had ik je al verteld over Bert? Die ook lenzen heeft, maar nu dood is?

Ilse zei

Zo, ik vind dit wel weer typisch een geval van 'Ilse regelt ook eens wat'. Ik denk dat ik maar eens een tandarts ga regelen ofzo in Utrecht, want stommer dan die ik Apeldoorn kan dat niet worden!