maandag, januari 08, 2007

Zes vreemde eigenschappen

Volgens mij circuleer ik niet genoeg ik weblog-kringen, want ik heb vandaag pas mijn eerste 'stokje' ever gekregen, van Cat. De opdracht van het stokje luidde om 6 'vreemde' eigenschappen van jezelf prijs te geven. Vooruit dan maar...

1. Wasverzachter.
Zoals ik al eerder schreef, en zoals Cat goed had onthouden, ruik in inderdaad aan schone was. Aan natte vooral, die net uit de machine komt... heerlijk! Ik ben zo vaak veel te lang bezig de was op te hangen, want ik wil dan al m'n was uitkloppen én er aan ruiken. Niet efficiënt dus. En slaat ook eigenlijk nergens op, met een wasverzachter van 79 cent :-).

2. Tanden poetsen.
Ik heb nul gaatjes, eigenlijk nooit gedoe bij de tandarts (ik klop het nu af, want ik moet er vrijdag heen!), maar ik kan níet netjes mijn tanden poetsen. Ik heb altijd mijn hele waffel vol tandpasta zitten, zelfs als ik nog zo mijn best doe... Als iemand mij tips kan geven: volgaarne!

3. Wenkbrauwen.
Omdat ik van nature gezegend ben met 2 wenkbrauwen in de categorie 'wilde bosaap' heb ik daar eigenhandig een flink stuk afgeëpileerd. Ziet er meestal best acceptabel uit, al zeg ik het zelf, al kan ik soms nogal enthousiast zijn. Nadeel is alleen dat je dit VAAK bij moet werken. En daar zit 'm het probleem, dat doe ik het liefst 3 maal daags (of vaker). Zodra ik ook maar één enkel opkomend stoppeltje voel, neem ik meteen mijn pincet ter hand. Het komt ook geregeld voor dat ik mijn pincet en spiegeltje meeneem naar bijv. mijn werk. En als ik dan een stoppeltje voel, snel even op het toilet bijwerken. Ik heb zélfs een keer, toen ik mijn pincet een halve dag kwijt was, heel hyper snel na mijn werk en net voor ik de trein écht ging missen een nieuw pincet gekocht, omdat ik anders echt gek werd... (ditzelfde heb ik ook met het smeren van PUROL op mijn lippen en het bij mij hebben van PUROL, maar omdat ik meer mensen ken die dat hebben -ik zal geen namen noemen -, heb ik die er maar even uitgelaten).

4. Eierkoeken
Op bepaalde vlakken ben ik nogal in mijn kindertijd blijven hangen (tip: orthopedagoog worden, dan valt het minder op). Zo vind ik het enorm leuk én lekker om eierkoeken te versieren. Elke kindergroep die ik bij Spatie (dat heette vroeger zo, tegenwoordig is het GGNet) gaf, bevatte wel een bijeenkomst 'koeken versieren'. Hier keek ik net zo hard naar uit als de kinderen. Ik vond eierkoeken versieren echt briljant! Het was zelfs zo, dat ik bij mijn officieuze afscheid (mijn officiële moet nog komen) eierkoeken heb versierd (temidden van alle universitair afgestudeerde psychologen en... ze deden gewoon mee!).

5. CSI
Dat ik erg gecharmeerd ben van detective-achtige politieseries moge geen verrassing meer zijn. Ik ben dan ook helemaal CSI-verslaafd. Ik heb als gevolg daarvan een vreemd soort tic ontwikkeld: het mee-zingen en mee-mimen van de CSI-tune op maandagavond (een filmpje om dit te demonstreren volgt nog), mijn vaste CSI-avond met Yvonne.

6. Zonder ademhalen
Volgens mijn moeder zou ik het erg goed doen op de radio. Vraag me niet hoe ik het doe, maar ik kan een hoop woorden produceren, ze foutloos achter elkaar uitspreken, zonder tussendoor even adem te halen. Misschien een belachelijk grote longinhoud, misschien een constructie-foutje, ik weet het niet, handig is het wel :-)


Eigenlijk kan ik er nog wel een aantal noemen, maar ik houd het even bij deze 6. Ik zal uiteraard dit gezellige stokje ook nog even doorgeven:

Joanne: Had je vast niet verwacht hè? Als verwoed borden-op-kleur-zetter mag je ook nog 5 van je andere rare tics openbaar maken!

Yvonne (de huis-Yvonne): al ken ik vast al een hoop van je tics, de rest van internet mag daar ook wel van meegenieten!

Lineke: Zal vast om één of andere principiële reden tegen dit soort lijstjes zijn, maar deze mag je wél invullen!

Marlies: je gaat 'm heel erg van Joanne krijgen, dus je mag ook even wachten nog! :-) (maar kipfilet afspoelen en crème fraiche afgieten is raar ja!)

Ditte: Als ultieme lijstjes-invuller moet je deze toch ook écht hebben!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Yes! Maar eigenlijk kan ik niets verzinnen. Wel hebbik 6 rare eigenschappen, allenig iedereen weet die al van mij. (Ben een open persoon *blegh*)
Overigens wist ik dit ook allemaal van jou :-)

Ilse zei

Zal ik er 6 verzinnen? Het lijkt me ook leuk om voor iemand anders 6 eigenschappen te verzinnen! Ik zal even even een schaduwlijstje aanleggen, en dan vergelijken met wat jij uiteindelijk opschrijft.

Anoniem zei

Wow, nah, dat heb je nog bést héél snel gedaan. Ik heb 'r zélf nog best lang over na moeten denken. Ik kwam trouwens zélf nog op wat meer vage eigenschappen van mezelf. Zoals bv dat tandenpoetsen: als ik aan 't boenen ben, schut ik m'n hoofd ipv de tandenborstel heen en weer. En vinden veel mensen (waaronder mijn vriendje) best 'n raar gezicht! ;-) Oh enneh, dat van die kipfilet áfspoelen heb ik wel váker gehoord. Ik vind 't onzin, ik stop 't zó wel in m'n mond! ;-)

Nah, Joanne, ik ben benieuwd naar jouw tics! ;-) Je hebt vást wel meer van dat soort 'compulsive habits' :-D

Anoniem zei

Ilseee verzin es vreemde tics van mij dan? (ik was namelijk helemaal geen kipfilet af, hooguit afspoelen als t is gevallen. Dat van de creme fraiche klopt overigens wel)

Anoniem zei

Weet je wat nog een veel leukere is dan 6 vreemde eigenschappen? 6 irritante eigenschappen, die weet ik zo van mezelf!

Anoniem zei

Mmm, ik had hiervoor nog getypt dat ik helemaal niet principieel ben. Ik omarm inconsequentie met 1000 armen.

Anoniem zei

Mijn vreemdste eigenschap die ik zelf ook niet kan duiden is dat ik hard ga lopen als ik bij iemand wegloop.
Stel, ik heb iemand even op straat gesproken, of ik heb ergens iets opgehaald (van Marktplaats natuurlijk), dan loop ik KEIHARD terug naar de auto.

Ik weet zelf ook niet waarom, maar ik herken het wel toen René me erop duidde.

Anoniem zei

Vast een Freudiaanse fixatie die met een intens verlangen doch existentiele onmogelijkheid tot waarlijk contact met de medemens gepaard gaat..

Anoniem zei

creme fraiche afgieten????? WHÝ??????? Nah, als ik dát dan lees, dan vind ik mezelf toch eigenlijk weer héél normaal! ;-)

Anoniem zei

nou niet echt afgieten maar meer dat er vocht in stond toen het gebruikt was en dat heb ik eruit laten stromen. Is dat echt zo raar?

milou zei

Het is dat ik bijna nooit creme fraiche eet maar anders zou ik het ook afgieten je gaat dat toch niet eten met van dat vocht er nog op dat is toch helemaal niet lekker!!

Ditte zei

Ik moet er nog even over nadenken, geloof ik. ik ben helemaal niet raar (A):)

(de weduwnaar is uit <3, je krijgt m maandag terug :))