maandag, november 20, 2006

Slappe was

Ik dacht, met mijn baantjes in de psychiatrie mag ik ook wel eens over mijn eigen eigenaardigheden schrijven. Ik heb er al jaren last van, maar heb nog niet zo'n dermate ontwikkeld probleembesef dat ik zie hoe sterk het mijn leven beïnvloed.

Ik Ruik Aan Natte Was.

Ik vind het zó lekker om mijn was leuk te wassen met een gezellig wasmiddel en wasverzachter (ik ben bijna blij met het harde(re) water hier), die dan ook gezellig ruiken (niet van die aanstellerige dure hoor, een goedkope zorgt al voor een hoop effect). Niet dat dat heel erg nut heeft, want die geur is er zo uit als het droog is, maar de euforie zit 'm vooral in het ophangen. Niet één kledingstuk kan ik ophangen zonder er eerst even mijn neus in te steken en diep te inhaleren, zó lekker! Ik kan er echt van genieten :-)!

Ben ik nou de enige die zo debiel z'n was ophangt, of zijn er meer mensen die deze tic herkennen (in dat geval zou ik graag een lotgenoten praatgroep oprichten)?

7 opmerkingen:

Lineke zei

Weet je wat je dan moet doen? Als je je lakens hebt gewassen, die in je kamer te drogen hangen, dan gaat je hele kamer naar de frisse was essence ruiken :)

Ik heb laatst een keer speciaal Robijn gekocht (vind ik écht heel lekker ruiken, lekker aanstellerig), bleek mijn zonnefris naar aftershave te ruiken (echt waar!) Dus ik een klachtenformulier ingevuld op de website, ervanuitgaande dat ik als compensatie een hele doos wasmiddel zou krijgen, krijg ik alleen maar de mededeling dat ze de klacht gaan verwerken.. zucht..

Kortom, mijn ervaring is: veel liefde voor frisgewassen was, maar ook veel frustraties..

ps: ik vind zelfs de wc schoonmaken leuk als er allemaal sop ontstaan als je gaat doorspoelen.. Mag ik nu in de Zeer Obsessieve Psychiatrie Groep?? ;)

marlies zei

ik denk dat als je je was altijd met neutral wast (of laat wassen), dat je dan die tic niet kan ontwikkelen. Maar ik kan me wel voorstellen dat je die dwang hebt!

Anoniem zei

Gatsie, Ilse!

Ilse zei

@ Lineke: jaaaaa, je bent meteen zonder intake lid!

@ Marlies: je mist wat :-)

@ Moeder van Joanne: neeee, lekker, haha!

Vera zei

Ik doe dat ook, hoor, zij het niet bij elk kledingstuk. Ik kreeg laatst een proefverpakking Robijn Woest-Erotisch Oranje (ik ben echt even vergeten hoe het heette, ik dacht wel iets van Sensueel of Zwoel ofzo) en jeetje! Dat was pas echt genieten :)

Het feit dat ik regelmatig een etherische olie genaamd 'Line Dried Cotton' brand, maakt mij zeker direct rijp voor de gespreksgroep?

Anoniem zei

Moet je 't 's iets te lang ('n dag ofzo) in de machine laten zitten... kijken of je 't dan nóg zo lekker vindt ruiken! ;-)

Oh en wat betreft míjn afwijking: ik vind 't gewéldig als iemand ánders m'n was doet! Dus wast, droogt en wegvouwt...(behalve m'n moeder want die geeft teveel commentaar! ;-)) in welke psychiatrische categorie val ik nu? ;-)

Ilse zei

Haha, je was liever láten doen is heeeel normaal, haha! Lijkt me ook fijn! Maar tot die tijd doe ik het zelf maar, al snuivend. Als het tenminste niet te lang in de wasmachine heeft gezeten, want dat stinkt!