woensdag, januari 31, 2007

De IZZ (en hoe er vanaf te komen, een plan in 834637296 stappen)

Tijdens mijn Spatie-werktijd (zegge: anderhalf jaar) was ik verzekerd bij de IZZ, prima verzekering, niks op aan te merken, zeker niet als mijn lenzen (als ik die dan ook gehouden had), gratis waren geweest. Het duurde in het begin even (3 e-mails, 2 formulieren en 1 klachtenbrief) voor ze snapten dat Ilse inderdaad niet met een J wordt geschreven, maar dan heb je ook wat.

Omdat mijn contract bij Spatie in december afliep, hield ook mijn collectieve IZZ-regeling op. Georganiseerd als ik ben, had ik mij al vorig jaar georiënteerd op een nieuwe verzekering, die ook nog enigszins betaalbaar was (én gevonden! Mét gratis schoenen die ik binnenkort ga krijgen :-)). Ik heb tijdig bij de IZZ geïnformeerd hoe ik hun verzekering op kon zeggen en daar hebben ze me keurig op geantwoord. Dat kon via een standaardformulier, wat door de werkgever mede-ondertekend en opgestuurd moest worden. Mmm. Maar goed, netjes gedaan, wederom in december al. Daarna zou ik wel automatisch lid worden (op de één of andere manier houd ik niet van dingen waarvan ik 'automatisch lid' word, dat bepaal ik altijd nog wel zelf) van de ex-IZZ-regeling: dezelfde zorgverzekering als die ik had, maar dan zónder collectiviteitskorting. Maar die kon ik, volgens de e-mail van de IZZ, 'met het bijgevoegde formulier zo opzeggen als ik dat niet wilde'.

Wederom kreeg ik netjes het betreffende formulier door de bus, netjes een kruisje gezet dat ik géén ex-IZZ wilde, omdat ik inmiddels elders verzekerd was. De volgende dag kreeg ik een brief (ván de IZZ) 'gefeliciteerd met uw nieuwe zorgverzekering, uw bent nog steeds goed verzekerd in de ex-IZZ blabla...' Ik dacht dat ik die had opgezegd? Toen ik vlak daarna mijn polis en verzekeringsvoorwaarden kreeg, heb ik ze maar eens gebeld hoe het zat: 'Ow mevrouw, er is iets nogal mis gegaan, zie ik in het systeem' (goh) (lekker makkelijk het systeem de schuld geven). Als ik even mailde of faxte hoe het zat, zouden ze het oplossen en werd de ex-IZZ alsnog opgezegd. Ik heb er maar eens een stevige mail aan gewaagd (dat soort dingen moet je altijd grondig aanpakken). Ik kreeg netjes een reactie dat ze het in behandeling namen en dat het misschien even kon duren.

En wat kreeg ik tot mijn grote verbazing vandaag in de brievenbus? Een rekening, of ik even 2 maanden achterstallige premie aan de IZZ wilde overmaken. Nou já!

-wordt vervolgd-

1 opmerking:

Yvonne zei

Nou, dat is dan mooi klote.
Succes met je poot stijf houden!