woensdag, januari 17, 2007

Dag Universiteit

Vandaag las ik in mijn nog steeds bestaande studenten e-mail de volgende mededeling:

'De afgelopen tijd heb je als student van de Universiteit Utrecht met je Solis-account (solis-id en bijbehorende wachtwoord) gebruik kunnen maken van universitaire voorzieningen zoals MyUU, Solis-mail, OSIRIS-Online, en Portfolio. Omdat je niet (meer) als student bij de Universiteit Utrecht staat ingeschreven, vervalt je Solis-account over 3 maanden (gerekend vanaf vandaag).

Tot die tijd kun je gebruik blijven maken van je Solis-account. Zodra je Solis-account vervalt, verdwijnen je centraal opgeslagen bestanden. Als je deze wilt bewaren, sla ze dan zo spoedig mogelijk elders op.'


Over 3 (correctie: 2, want ik las de mail pas een maand nadat ie verzonden was) maanden is mijn laatste 'binding' met de Universiteit Utrecht verbroken... snik! Vooral het feit dat dat dan op zo'n bewuste, harde en aangekondigde manier gaat gebeuren, maakt mij extra melancholisch (ik denk dat het voor het psychologische verwerkingsproces beter was geweest als ze mijn account gewoon zielig hadden laten wegkwijnen).

Ik zag echter óók in mijn studentenmail een uitnodiging voor een alumniborrel staan, dat dan weer wel.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

heej ils, ik leef met je mee hoor, want ik kreeg precies dezelfde mail vorige week ofzo...
alleen dan wel dus dat mijn kiss-account verloopt omdat ik niet meer aan de radboud universiteit studeer...leuk dat ze allemaal zo hun eigen naampjes bedenken terwijl het eigenlijk gewoon hetzelfde is (zoals Douwe Egberts en Kanis en Gunnik koffie, als ik de foto's moet geloven ;)

Ilja zei

Jaja Ilse, zelfde verhaal hier hoor :( Hoewel ik reuze blij was deze zomer verlost te zijn van de UU, kwam er ook bij mij toch wel een heimweeërig gevoel boven. Het account gaf het gevoel er nog een beetje bij te horen hè... En ja die alumniborrel heb ik dan weer geen #@$ aan. Nee, even overvliegen is niet echt een optie :)

Joanne zei

Moet je ongesteld worden met je melancholische hoof?

Ilja zei

Wordt je van ongesteld worden melancholisch? Of snap ik het niet helemaal?

Ilja zei

Heb jij stiekem die hijskraan op de universiteit geduwd misschien? :)

Ilse zei

@Ilja: ja, maar dat snappen mannen niet :-)

@Ilja 2: uiteraard, wat dacht jij!

Ilja zei

Ik denk dat ze je je account nu misschien wel teruggeven uit hangst voor herhaling! Er zijn nog meer kranen in die buurt hè ;)