dinsdag, februari 04, 2014

Blue Mountains

Mijn laatste stop op deze toffe reis was in Sydney, waar ik bij Nicolette logeerde, gezellig! Nicolette kwam mij van de trein halen op Circular Quay, ook wel: het mooiste station van de wereld! Want: uitzicht op Opera House én Harbour Bridge! Moooooi! Drie en een half jaar geleden was ik daar ook al eens, maar dit moment was weer net zo magisch. De laatste foto op mijn vorige blog is ongeveer 5 minuten na dat moment genomen, vandaar dat ik er zo manisch op sta :) Omdat Nicolette de dag erna ook nog vrij was, hadden we de hele dag de tijd om naar de Blue Mountains te gaan. Die staan al sinds de vorige keer op mijn lijstje, maar toen was het koud en regenachtig. Nu was het zomers en zonnig: prima dus! De trein naar Katoomba deed er 'slechts' 2 uur over, maar daardoor hadden we wel lekker lang de tijd om alle liedjes van de iPod mee te zingen. We wandelden in Katoomba eerst naar het uitzichtpunt van de Three Sisters:
Zoals op de foto te zien was er verder helemaal niemand! :) Vanaf het uitzichtpunt hebben we een uitgezet traject gelopen, maar volgens mij zijn we onderweg een aantal keer gewisseld van traject. Wat niet erg was, want we hebben hele mooie dingen gezien!  
Er waren weer 'steps'. Leuk.  
Ik deed nog even een koala na:  
En ik maakte nog een selfie, om het af te leren: Hier waren een paar maanden geleden bosbranden... en zo ziet dat er nu al weer    uit!
 
Na een schitterende wandeling, met heel veel steile trappetjes en een heleboel mooie uitzichtpunten (die zich soms moeilijk lieten fotograferen, maar die wel voor altijd in mijn hoofd zitten), kwamen we hier:  
Het zou Australië niet zijn als deze Railway niet werd aangekondigd met een heleboel superlatieven. Ik heb na een paar weken Australië inmiddels geleerd dat Australiërs er nogal prat op gaan ergens de grootste of bijzonderste van te hebben. Hier hadden ze dus de steepest Railway :) Het was vooral heel fijn dat we niet al die trappetjes weer omhoog hoefden te lopen en binnen een minuut weer boven stonden. Precies in het restaurant waar we een hele grote muffin konden eten! Daarna liepen we op het ritme van Avicii's 'Hey Brother' weer terug naar het station en waren keurig op tijd voor weer 2 uur terug in de trein! Konden we in Sydney even een berg sushi gaan eten, lekker! (Mijn blog doet een beetje een rare opmaak met tekst en foto's, grrrrr! Ik krijg het niet weg, dus moeten jullie daar maar even omheen lezen :))
Edit: volgens mij inmiddels redelijk leesbaar...

Geen opmerkingen: