vrijdag, februari 07, 2014

Sydney!

De dagen na de Blue Mountains moest Nicolette weer gewoon aan het werk, voor mij tijd om Sydney in te gaan! Noemde ik deze stad drie en een half jaar gelden al 'de leukste stad van de wereld' (ok, op Utrecht na dan, haha!), dat gold nu nog steeds! Met als bijkomend voordeel dat ik nu in de ZOMER in de leukste stad van de wereld was! Als ik de foto's op mijn camera terug kijk, lijkt het alsof ik alleen maar op de ferry heb gezeten, manisch door Darling Harbour heb gelopen en het Opera House op de foto heb gezet. Ehm... dat was ook wel een beetje zo :). Maar hoe leuk was dat!
Omdat het me de dag ervoor een enorm goed idee leek om voor iets teveel geld een mymulti (OV-kaart voor Sydney) van een Duitse toeriste over te kopen, had ik natuurlijk een goed excuus om ELKE keer met de ferry naar het centrum te gaan :) Vanaf het water had je wel het beste uitzicht op Sydney!  
Ik ging ook nog de stad in, om rond te lopen, met open mond omhoog te staren en lekkere dingen te eten :)  
Ik ging nog een middag naar Bondi Beach, geheel zelfstandig met de bus en met uitstaps bij de goede halte ook nog :) Toen Nicolette vrij was van haar werk kwam ze ook naar Bondi en zo hadden we een hele zomerse middag op het strand!  
Op de terugweg naar huis hebben we nog even 'Sydney by Night' vastgelegd, gewoon omdat we er toch waren (wiiiii!!):  
Op de vrijdag ging ik Heel Erg shoppen en daarna bijkomen in de Botanic Gardens. Daar was tenminste geen pinautomaat om nog meer geld uit te geven, maar daar waren wel leuke vogels (met rugnummers). Maar niet voordat ik nog een selfie bij het Opera House had gemaakt natuurlijk :)  
In de Botanic Gardens maakte ik een schaduw-selfie met mijn shopaanwinsten: Toen Nicolette op vrijdag klaar was met werken en met borrelen met haar collega's, gingen we samen naar de volgende borrel: een borrel voor Nederlanders in Sydney. Ik woon dan wel niet in Sydney, maar ben wel Nederlander, dus ik mocht mee! Grappig om na een maand ineens weer omringd te zijn door allemaal 'Dutchies'. Er was Grolsch en er waren kroketten (OMG!), maar wel tegen Australische prijzen natuurlijk: Zaterdag was mijn laatste echte dag in Australië :( en daar had ik best wel even last van... Het was zo fijn in Australië, ik wilde écht nog niet naar huis! Omdat ik zondag heel lang in het vliegtuig zou moeten zitten, deden we het zaterdag rustig aan. Na nog meer shoppen op The Rocks Market, gingen we met de ferry naar Manly om lekker op het strand te liggen. Het was warm en zonnig en het uitzicht op Sydney vanaf de ferry was fantastisch! Kortom, Sydney maakte het mij zo moeilijk mogelijk om de dag erna echt in het vliegtuig te stappen...


Na deze heerlijke stranddag aten we bij de Wagamama (lekkerrrr) en liepen terug via een prachtig verlicht Darling Harbour, het was zo mooi daar <3! Daarna douchen en zorgen dat al mijn spullen en alle souvenirs die ik de afgelopen maand had verzameld in mijn tas terecht kwamen... en dat lukte! En toen was het tijd om Nicolette gedag te knuffelen (snif), mijn laatste (en eerste) taxirit door Sydney te maken en Australië gedag te zeggen (snif). En ja, dat was best 'even' moeilijk, zeg maar. Ik heb het zo superdefluperfantastisch fijn gehad in Oz!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Maarre.....heb je het Opera House eigenlijk nog gezien? ;) MArijke