woensdag, januari 29, 2014

Nog een keer Uluru & Kata Tjuta

Op dag 3 van de tour stonden we om half 5 op, maar wel voor iets heel moois! Zonsopkomst bij Uluru! Ik was verbazend wakker en zat als eerste in het busje. Onderweg naar de look-out zag het er al prachtig uit, maar de zonsopkomst zelf was heeeeeel mooi!

Nog vanuit het busje, dus beetje scheef... 

<3
Ik had voor de gelegenheid mijn haar gekamd, zoals je ziet :)

Daarna reden we door naar Kata Tjuta, in de buurt van Uluru. En dat was dus gewoon alweer mooi!
Goedemorgen. Het is kwart over 7...
Schaduw-selfie.
We kwamen nog wat dieren tegen:
(Moeilijk te zien, maar er zit wat)
Skippy!
:)
Misschien moest ik een beetje doorlopen, de rest was er al bijna...
Maar het was zo mooi!

Qua wandeling vond ik dit denk ik de mooiste, omdat het erg afwisselend was. Ik had niet verwacht dat het in de outback ook nog zo groen zou zijn!

Daarna bezochten we het Aboriginal Visitor Center. Erg mooi, maar we mochten ook hier geen foto's maken. Dit bezoek zette me wel weer even aan het denken. Ik voelde me een hele lompe toerist, die het Uluru kwam bezoeken dat ooit door de Europeanen was 'afgepakt' van de Aboriginals. Ik heb dan ook geen seconde overwogen om Uluru te beklimmen, omdat de Aboriginals op meerdere plekken uitdrukkelijk verzoeken om dit niet te doen. 
Daarna lunchen op de camping en de laatste dingen inpakken. Op de camping kwam ik Laura nog even tegen, die ik nog kende van de vorige tour. Heel gezellig!
Toen reden we 5 uur naar Alice Springs en zat de tour er al weer op... Het was zo mooi! De dag erna vloog ik naar Sydney, waar ik gezellig bij Nicolette logeer! 
En waar we natuurlijk veel leuke dingen doen, maar nu moet ik eerst even winkelen :)

Geen opmerkingen: