zondag, januari 26, 2014

Autopech in de outback

Inmiddels ben ik al weer een paar dagen in de outback, voor mijn tour 'Rock the centre', die vandaag alweer afgelopen was :(

Toen ik naar Alice Springs vloog, deden ze gelukkig weer lekker relaxed over fruit meenemen: 
De volgende dag werd ik om 6.15u opgehaald voor de tour, om 5 uur opstaan is al heel normaal (en zonder kokhalzen een ENORM ontbijt eten om kwart over 5 ook ;)).

Bij de eerste stop in Erldunda wilde de bus alleen niet meer...
Hij moest weggeduwd bij de pomp. Uiteindelijk bleek er een nieuwe bus nodig, waar we ruim 2 uur op moesten wachten... Gelukkig mochten we zwemmen bij het zwembad van het motel.
Altijd handig, een bikini in je handbagage, óók in de outback!

En ondanks dat de guide enorme paniek had, was ik er best no worries onder. We hadden water, eten, wc's, airco en een zwembad bij de hand; het was veel erger geweest als we écht in de outback hadden gestaan...

De nieuwe bus kwam en we konden weer op weg!

Onderweg zagen we mooie outback:
(En dat keer 500 kilometer).

Door de kapotte bus konden we dag 1 niet meer naar King's Canyon, maar dat zou dan de volgende ochtend kunnen, zonder verdere grote wijzigingen in het programma. We gingen op de camping nog een keer zwemmen en toen door naar onze campground.
We sliepen er in een swag: een soort grote openlucht-slaapzak waar je buiten mee slaapt, OMG!
Ook down under kan ik goed rommel maken :)

Er wandelden nog wat leuke beesten langs, die we in een slaschaal deden:
Uiteindelijk sliepen we niet onder de sterrenhemel, maar onder het keukenafdak. Iets met regen... Maar ook dat was cool en ik sliep er heerlijk! Zelfs toen er vlak voor ik in slaap viel nog even een kever in mijn haar ging zitten (en ik te lui was die eruit te halen).

Nu ga ik even slapen in mijn hostelbed, meer updates volgen!


Geen opmerkingen: