donderdag, augustus 12, 2010

Laatste restje Phnom Penh en Kuala Lumpur

Terwijl ik dit schrijf zit ik in een bewolkt gebied met veel bergen. Bergen wasgoed. Ik ben inderdaad weer thuis in Utrecht... Na een zeer relaxte vliucht vanuit Kuala Lumpur (best lang geslapen, CSI en Baantje gekeken en lekker gegeten) stond ik vanmorgen klokslag 6 uur weer op Schiphol. Dat was de vakantie... Hoewel het lekker was om eens echt goed te douchen, schone kleren aan te hebben (en al m'n vieze in de was te gooien), mis ik Azië en Australië wel! En mijn gezellige reisgezelschap natuurlijk!

Nadat Sara en Sterre dinsdagochtend naar Viëtnam waren vertrokken, heb ik me nog een dagje vermaakt in Pnomh Penh: internetten en eten, toch belangrijke levensbehoeften. Toen heb ik mij naar het vliegveld laten tukken.
Direct nadat Sara en Sterre weg waren werd ik natuurlijk besprongen 'ladyyyyy, tuk-tuk? to airport?' Ik had meteen een tukker geregeld die mij om 2 uur weg zou brengen. Om kwart voor 2 stond ik keurig voor het hotel. Bleek dat mijn tukker helemaal geen tuk-tuk had... Gelukkig was daar onze vaste tukker met rode klep en die heeft mij keurig weggebracht!

In het vliegtuig zat ik naast een geweldig mannetje uit Kuala Lumpur, die daar Toyota-verkoper was. Hij zag er een beetje uit als een dikke Boeddha! Ik mocht al z'n vakantiefoto's zien, hij dacht dat Nederland en Amsterdam hetzelfde waren, maar Nederland kon goed voetballen, vond 'ie. En ik kreeg z'n visitekaartje, mocht ik 'm bellen als ik problemen had in Kuala Lumpur. Toch aardig.
In Kuala Lumpur had ik nog 1 dagje, voor ik terug zou vliegen naar Amsterdam. En wat doe je dan? Juist, dan neem je de snelste trein naar het centrum, daar de metro en je stapt naast de Petrona's weer uit. Gaaaaaf!




Dit krijg je als je een Indiër vraagt een foto te maken: het topje er niet op...
Ik vond het al zo raar dat hij vroeg of mijn camera ook een zoom-functie had... Ach ja, dat heb je soms :-)

Toen een wandeling (warm!) over een 'bamboo-trail', waar ook apen schenen te zitten, maar die heb ik niet zo gezien. Ik denk dat ze het ook warm hadden!
En toen stond ik ineens hiernaast... op naar de top!

Kuala Lumpur van boven was misschien wel nog gaver:


En toen terug naar het vliegveld, alle laatste dingen in mijn tas proppen (het is gelukt!) en terug naar Nederland. Op het vliegveld belandde ik in de grootste Iftar-picknick ever. De Ramadan was die dag begonnen, en alle moslims mochten weer eten. En als je dan moet vliegen, dan moet dat op het vliegveld, toch? Het zag er in ieder geval erg gezellig uit, alle kleedjes waar ik met mijn tassenkarretje doorheen moest slalommen! Nog even snel naar de wc voor ik weg ging...



Aziaten zijn gek!

3 opmerkingen:

Sara zei

Vet!!! Klinkt alsof je je nog prima hebt vermaakt zonder ons :) Leuk dat je ook nog boven op de toren bent geweest!
Wij gaan morgen terug naar HCMC en dan nog maar een paar daagjes!!
Liefs

keimah zei

hey !! i luv u...

Unknown zei

hahaha klinkt grappig