zondag, november 22, 2015

Sydney!

Al sinds 2 februari 2014 wist ik: mijn derde Oz-reis zou niet compleet zijn zonder een bezoek aan de tofste stad van de wereld (ook al zou ik daar een flink aantal uurtjes extra voor moeten vliegen): Sydney! Net als dat ik had bedacht dat mijn vlucht van Darwin naar Sydney hoe dan ook met Qantas zou zijn. Al op het vliegveld in Darwin stond ik te stuiteren van al die fijne vliegtuigen en heb ik de mensenstroom lekker tegengehouden door dat óók nog te willen fotograferen :)



Gelukkig stelde Qantas zéker niet teleur... welke vliegmaatschappij deelt er nu Mars-ijsjes uit onderweg?? Nog een keer +1000 voor mijn favoriete airline :) De landing boven Sydney kon niet beter: in het donker, boven de duizenden lichtjes van de stad, over de Harbour Bridge en het Opera House, wow!! Compleet manisch kwam ik het vliegtuig uitgestuiterd, woei! Ik was in Sydney overigens wél heel blij met mijn extra vest en mijn jas, want hier was het toch echt winter. Ik nam de trein naar Circular Quay (ook wel bekend als het beste treinstation ter wereld) en stapte uit met fantastisch uitzicht... ik was weer in Sydney!

Ik besloot dat lopen naar mijn hostel best kon en dat kon ook, maar was wel een beetje warm heuvelopwaarts met een backpack. Gelukkig had het dakterras van mijn hostel óók een heel tof uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House; ik was daar dan ook zeker driemaal daags te vinden :) Na een douche besloot ik om kwart over 9 dat ik nog prima even naar de Mac kon en dan meteen maar even naar het Opera House. Buiten ontdekte ik dat Sydney in de winter echt wel koud is, maar wat werd ik blij van hier weer zijn :)! 

De volgende dag bestond wederom uit manisch door de stad rennen (daar waren mijn voeten het aan het einde van de dag niet helemaal meer mee eens...): na mijn vaste ochtenduitzicht en een rondje door het centrum ging ik chai latte drinken en muffin eten in Darling Harbour, kon ik meteen manische vlaggetjesfoto's maken. 








Na een korte uitrust&lunch-stop in het hostel wandelde ik naar Mrs. Macquarie's Chair, vanaf waar je een heel tof uitzicht hebt op de ondergaande zon boven Sydney Harbour. Een goede plek voor nog meer foto's :). Omdat de Botanic Gardens, waar ik doorheen gelopen was, net voor zonsondergang dicht gingen, heb ik niet gewacht tot de zon helemaal onder zou gaan, omdat ik anders wel heel ver om zou moeten lopen om bij mijn hostel te komen.





Onderweg nog even mijn avondeten regelen (sushi!!) en toen eindelijk met mijn voetjes omhoog tussen de hoestende Aziaten in mijn hostel zitten.

De volgende dag zou Nicolette ook naar Sydney reizen vanuit Cairns, gezellig! Voor deze laatste nacht in Sydney hadden we een hotel geregeld, dus mijn ochtend begon met mijn bagage verkassen. Daarna meeten met Nicolette bij Wynyard Station en chai latte drinken bij de Starbucks (en bijkletsen natuurlijk!). Na de lunch wist Nicolette nog een coole spot voor mijn Opera-House-foto-fix ;). Ik kon daar nog meer foto's maken, terwijl Nicolette zelf even op sollicitatiegesprek ging en twee uur later met een getekend contract weer terug kwam! Ik had ondertussen, naast nog meer foto's maken, ook nog even Ugg-bestellingen uit Nederland verwerkt. 




Daarna gingen we cocktails drinken in de Opera Bar vanwege Nicolette d'r nieuwe baan en als afsluiting van onze toffe roadtrip en omdat yolo.
Gevolgd door sushi in ons 'vaste' sushi-restaurant in Darling Harbour :).
Daarbij dronken we ook gezellig wat wijntjes. Dat leverde hele leuke filmpjes op, maar die zijn niet geschikt voor publicatie, helaas ;)

De volgende dag was mijn laatste in Oz :(. Omdat dat natuurlijk enorm k*t is, gingen we ter afleiding en ter traditie met de ferry naar Manly, wat we in 2014 ook op mijn laatste dag deden. Dit keer konden we niet in bikini, maar het was toch grappig om weer even op hetzelfde strand te zitten. En soort van dezelfde foto te maken als anderhalf jaar geleden.



Toen snel weer terug, want Nicolette moest haar trein halen terug naar de boerderij... Het grote afscheid nemen was begonnen :(. Nadat ik Nicolette heel hard gedag had geknuffeld en had uitgezwaaid, ging ik nog één keer Sydney gedag zeggen in de Sydney Harbour... Wat waren deze laatste dagen omgevlogen! Toen met de airport shuttle naar het vliegveld, waar een ENORME rij stond bij de Etihad-balie. Na deze rij (en na mijn overstap op Abu Dhabi) kan ik Etihad overigens heel erg afraden... De vluchten zelf waren wel ok, maar alles er omheen is 'niet zo heel goed' (understatement) geregeld. Volgende keer (ja, er komt absoluut een volgende keer!) toch weer met Emirates! En ondanks dat weggaan uit Australië altijd k*t is, was het absoluut geen 'goodbye', maar een 'until we meet again'!
Daaaaag Oz :(, tot de volgende keer!! 

Geen opmerkingen: