dinsdag, september 06, 2005

Nazomerdepressie

Mail van mijzelf aan Joanne (ik was toen wel in een bui dat ik mezelf grappig vond, dus vandaar dat ik 'm even met jullie, lieve kijkbuiskindertjes, deel):

Kan jij ook in ene zo depressief worden van het idee dat de zomer en de lente al zowat voorbij zijn? Dat je eigenlijk die paar maanden lekker weer en fijn licht alweer zowat op hebt. En dat het dan alleen nog maar aftakelt en dat het dan zo lang duurt als het dan ein-de-lijk januari (hallo lekkere zeikerd, het is pas september) is voordat het dan echt warm wordt? Ik kan daar altijd een acute winterdepressie van krijgen :)

Ik denk dat ik na China helemaal dood wil (dan ga ik me ophangen met aan elkaar geknoopte bami denk ik). Maar verder ben ik wel gewoon leuk hoor :) En dat we in januari echt op verkansie gaan en dat we binnenkort even de datum drukken en dat we dan na China even gaan boeken want dan hebben we weer wat om blij om te zijn :) Of zullen we lekker met de mensen van de tannis op wintersport, hahahahaha???

De oplossing voor mijn naderende winter-depressie heb ik ook al aangedragen in mijn mail: gewoon midden in de winter op vakantie, want dat is vorig jaar errug goed bevallen!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

ik hoorde laatst op tv dat als je geen winterdepressie wil, dat je dan elke dag in de winter verplicht twee uur buiten moet zijn, door weer en wind. volges mij zou ik alleen drie keer zo erg depressief worden als ik verplicht twee uur in de vrieskousneeuwstormhagelbui moest rondbanjeren

Wiets zei

Dat je van de kou en nat en algemeen winter en toch naar buiten gaan echt wel vrolijker blijft!!Maar dat je dat dan niet midden in Utrecht of Apeldoorn moet doen maar ergens in de bossen of op de hei of het strand of zo.
Errug fijn!

Ilse zei

Wat actief :) Het is ook wel fijn als je dr eenmaal bent, maar als ik de hele dag al afstuderende depressief uit het raam naar de regen zit te kijken, dan word ik altijd wel ongelukkig :) (of bij de Spatie naar de grijze lucht, tot aan de horizon aan toe)

Anoniem zei

Maar wel gewoon jarig in de winter. Maar wel tot eind september mooi weer hebben. Maar wel een uur langer slapen als het wintertijd wordt. Maar wel legaal warme chocolademelk drinken met appeltaart. Maar wel weer nieuwe (winter)kleren mogen kopen. Maar wel weer 'herfst maken' met de dooie blaadjes in de lucht. Maar wel weer over die dooie blaadjes dwangmatig moeten rijden. Maar wel weer oud en nieuw vieren met vuurwerk 'ooooh'. Maar wel weer uitkijken naar de lente:-)

Anoniem zei

Leuke link:
http://claudia.vara.nl/flash.php?p_id=13 (doetie het zo wel? anders copy-paste)

Anoniem zei

Persoonlijkzelf zou ik enorm leuk vinden als je het stukje krant van gister op je blog zou zetten:-)